DSC_4163-2.jpg

Azóta - azaz az utolsó bejegyzés óta,  én is jógaoktató lettem... Hosszú,  érdekes történet, majd írok arról is. Power Jógát és Hot Power Jógát oktatok.
Imádom csinálni, jó érzés, hogy adhatok, taníthatok, megoszthatok tapasztalatokat.
Közben magam is jógaórákra járok, olvasok, előadásokat hallgatok, igyekszem megélni a jógát,  fejlődök, tanulok, csiszolom magam, és élvezem, hogy egyre többet és jobbat tudok.  
Megkérdeztem néhány ismerősömet, hogy van-e kedvük eljönni  Power Jógára - és ilyesmi válaszokat kaptam: "Á, én bealudnék, én jobban szeretek mozogni! " -  Hidd el, keményen átmozgatjuk magunkat:)
Vagy ilyesmiket mondanak: "Én nem tudnék 90 percig csendben maradni, - nem vagyok vallásos, - nem vagyok ezoterikus,  - - nem az én világom,  kövér vagyok, -  kicsit sem vagyok hajlékony,-  utoljára az oviban tornáztam, -  az én koromban már nem lehet elkezdeni,-  hogy néznék ki a többiek között, stb.. :)

Ezért leírom, hogy milyen az a power jóga, amit én tanítok.

A Power jógán képtelenség bealudni, hiszen egy nagyon intenzív "flow" mozgás. Talán az utolsó pár percben, mikor az óra végén relaxálunk, akkor néhányan elszundítanak, és felfrissülve ébrednek. :)

Nem kell csendben maradni.  Ha eljössz, rá fogsz jönni, hogy ilyen mozgás közben szinte képtelenség beszélgetni , és mivel az egésznek a  fő célja, hogy a jóga – ebben az  esetben mint dinamikus meditáció - és  az Ujjayi légzés által (ne aggódj, megtanuljuk ezt a légzéstechnikát) lecsendesítsd az elmédet, elengedd  a zavaró gondolatokat, másfél óráig  ne "kattogjon" semmin az agyad,  "kapcsolj ki"; -  így nem is fog eszedbe jutni, hogy beszélgetni kéne. .)
 De ha mondani, vagy kérdezni szeretnél valamit, akkor bátran :) Csak a meditációt ne zavard.

Az Ujjayi légzés - (a tenger moraja)  angolul victorious breath- nek is nevezik. Szanszkrit jelentése: "Győzedelmes felemelkedés", ami arra utal, hogy a prána (életenergia) hogyan szökik fel a központi energiacsatornán, a Susumna Nadin. Az Ujjahy légzés hőt termel a szervezetben és segíti a koncentrációt.


Miért ne jönnél?
 
Ha kövér vagy, gyere azért - le fogsz fogyni. Ha nem vagy hajlékony, akkor gyere azért - egyre hajlékonyabb leszel.
Óráról órára érzed majd a fizikai és lelki változásokat.

Ha még sosem jógáztál, akkor is gyere bátran, - minden ászanát lépésről lépésre elmagyarázok, és minden ászanának vannak könnyebb és nehezebb variációi is. Mindenki magára figyel, senki nem azt nézi, hogy te mit tudsz, esetleg macinaciban vagy márkás cuccban vagy-e, eléred-e a lábujjad, és meg tudsz-e állni egylábon. De én azért figyelek, és ha kell, segítek :)

Jógázás közben a gyakorlás jótékony hatásait akkor is megkapod - és megadod a testednek - lelkednek, ha a jóga elméletét nem ismered, - hiszen az ászanák így is kifejtik jótékony hatásukat. Persze még jobb, ha az elmélettel is foglalkozol, és haladsz te is velünk a jóga közös és csodálatos ösvényén.

A jóga inkább filozófia és tudomány, de sok valláshoz is kapcsolódhat. Az igazi jógik életmódjukként választják a jógát. De nem kell jóginak lenned ahhoz, hogy jógázz. Sokan "csak sportolni" jönnek, mások pedig elmélyednek a jóga elméleti, lelki, filozófiai részében is, és ezáltal egy magasabb szintre juthatnak.

A Power Jóga az Ashtanga Vinyásza jógán alapszik. Ez a fajta power yoga, (Fred Busch's) - amit én oktatok, az Ashtanga elemeit ötvözi Ilyengár jógájával. Kifejezetten nagy hangsúlyt helyez a biztonságra, hogy ne történjen sérülés, miközben "kemény" és dinamikus óra, mely látványosan erősít, fejleszti az állóképességet, egyensúlyérzéket, és a hajlékonyságot. Segít az egészség megőrzésében és a fogyásban is. Óra közben az ember kikapcsol, másfél órára megszűnnek a zavaró gondolatok, feloldódik a napi stressz, és ez az érzés óra után is megmarad. Az eredmény belső nyugalom, harmónia, frissesség, izomláz, és kellemes fáradtság.
Szabadabban áramlik a prána, hatnak a gyógyító energiák, megkezdődnek a testben a gyógyító folyamatok, létrejön egy belső békesség, és közelebb kerülünk a "célhoz." .
A teista hinduizmusban a jóga az az eszköz, amellyel az ember közelebb kerülhet istenhez és amely hozzásegítheti őt az istennel való egyesüléshez.
A buddhizmus, amely nem tartja lényegesnek a teremtő istenben történő hitet, a jógában látja az utat a bölcsesség, a könyörületesség és a megértés felé.
A nyugati kultúrák, amelyek nagyobb hangsúlyt fektetnek az individualizmusra, a jógát az önismeret fejlesztésére és a különböző életszemléletek egyesítésére használják.
A hindu jógában az önfelismerést és a megvilágosodást hasonlóan értelmezik, úgy tartják a jóga gyakorlása által feltárul az én isteni természete. A jóga célja az egység, a szeretet és a béke.

De ha csak intenzív, hatékony, viszont nem ugrabugrálós mozgásra, kihívásra vágysz, akkor is szeretettel várlak az órámon.

Egy órán (90 perc) akár 800 - 1000 kcal-t is leadhatsz. Főleg a Hot Power Yoga órán ahol 33-36 fokos teremben jógázunk. Itt beindul az intenzív izzadás, méregtelenítés, és hajlékonyabbak is vagyunk.

Nézz bele egy órába, bár pont olyat nem találtam, amilyet én tartok, de érdemes megnézni, akkor már sejted, hogy mire számíthatsz. :

https://www.youtube.com/watch?v=xo2EzgiS9p8

Címkék: sport edzés egészség meditáció stresszoldás relaxáció Jóga power yoga

süti beállítások módosítása